
| ЛЮТИЙ 2015 РОКУ |
|
| |||||||||||
| ІНФОРМАЦІЙНО-ДОВІДКОВИЙ ЛИСТОК ЗАПОРІЗЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ |
| ||||||||||||
| | |
| |||||||||||
| Голова Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Білий Олександр Миколайович підвів підсумки діяльності відділення за 2014 рік. |
| ||||||||||||
| | |
| |||||||||||
|
У 2014 році відділення зосередило свою увагу на забезпеченні контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, захисті прав та інтересів підприємців і споживачів від його порушень передусім на соціально важливих ринках: послуг, пов’язаних з приєднанням до електричних та газових мереж; збирання, вивезення, та захоронення побутових відходів; житлово-комунальних послуг; паливних ресурсів; медичних послуг. З метою забезпечення державного контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції територіальним відділенням у звітному періоді перевірено 14 суб’єктів господарювання. За результатами 10 перевірок виявлені ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції і розпочато розгляд справ. Здійснено 152 заходи з висвітлення діяльності відділення та пропаганди правових знань. Відділенням розглянуто 76 заяв суб’єктів господарювання, підприємців та громадян, за результатами їх розгляду розпочато 7 справ, 32 справи розпочато за власною ініціативою та за результатами перевірок. | Протягом звітного періоду відділенням виявлено та припинено 57 порушень законодавства про захист економічної конкуренції. В тому числі 9 порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, 25 порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживань монопольним становищем, 19 порушень у вигляді антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування, 4 – інші порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Внаслідок надання обов’язкових для виконання рекомендацій припинено 18 дій, що мали ознаки порушень, в тому числі 9 з них містили ознаки зловживань монопольним (домінуючим) становищем, 9 - ознаки недобросовісної конкуренції. Накладено штрафів на загальну суму - 1 млн. 574 тис. грн., сплачено штрафів та пені за прострочення сплати штрафу – 716 тис. грн. Економічний ефект припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції для юридичних та фізичних осіб склав 714 тис. грн., обсяг реалізації товарів, стосовно яких поновлені належні умови конкуренції унаслідок припинення порушень конкуренційного законодавства, - 23 млн. 619 тис. грн. До територіального відділення протягом 2014 року на опрацювання надійшло 16 проектів рішень органів влади та місцевого самоврядування, що могли вплинути на конкуренцію, з них 3 - не погоджено, 7 – не потребують погодження, 6 - погоджені. З метою забезпечення відкритості діяльності органів Комітету, врахування громадської думки з питань формування та реалізації конкурентної політики в області, забезпечення проведення роз’яснювальної роботи з основних питань діяльності відділенням проведені Дні відкритих дверей з питань захисту конкуренції в містах Василівці (16 січня 2014 року) та Мелітополі (18 березня 2014 року). Запроваджений щоквартальний випуск інформаційно-довідкового листка Запорізького територіального відділення „Новини конкуренції”. |
| |||||||||||
| | |
| |||||||||||
| Новини конкуренції ЛЮТИЙ 2015 року |
| ||||||||||||
| ЗАХОДИ НА СОЦІАЛЬНО ВАЖЛИВИХ РИНКАХ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ |
| ||||||||||||
| За результатами заходів, вжитих територіальним відділенням у 2014 році на соціально важливих ринках Запорізької області: |
| ||||||||||||
|
| послуг з медичного огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів з видачею медичної довідки: КП „Приморська центральна районна лікарня” встановила економічно обґрунтовані ціни на послугу з медичного огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів з видачею медичної довідки. До припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції ціна послуги складала 158,40 грн., після припинення порушення – 114,93 грн. |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| послуг з медичного огляду громадян для отримання дозволу (ліцензії) на об’єкт дозвільної системи з видачею медичної довідки: |
|
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
|
| |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| будівельно-монтажних робіт з реконструкції внутрішньобудинкових систем газопостачання та газового обладнання в раніше газифікованому житлі: |
|
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
|
| послуг з видачі технічних умов на газопостачання: |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| Новини конкуренції ЛЮТИЙ 2015 року |
| ||||||||||||
| |
|
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
|
| |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| |
| ||||||||||||
|
| ПАТ „Запоріжтрансформатор” і ПАТ „Запорізький завод надпотужних трансформаторів” погодили свої пропозиції конкурсних торгів під час участі у шести процедурах закупівлі трансформаторів, проведених різними замовниками – ПАТ „Сумиобленерго”, ПАТ „Вінницяобленерго”, ПАТ „Чернігівобленерго” у 2011 – 2013 роках. Відділенням встановлено, що документи, які були подані ПАТ «Запорізький завод надпотужних трансформаторів» та ПАТ «Запоріжтрансформатор» у складі власних пропозицій конкурсних торгів на торги 1-6, мають схожість у оформленні та характерні закономірності у встановленні ціни товару. Слід зазначити, що ПАТ «Запорізький завод надпотужних трансформаторів» та ПАТ «Запоріжтрансформатор» у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» пов’язані відносинами контролю завдяки володінню одними і тими ж суб’єктами господарювання значними частками у їх статутних капіталах. Наявність відносин контролю між ПАТ «Запоріжтрансформатор» та ПАТ «Запорізький завод надпотужних трансформаторів» передбачає можливість обміну інформацією між учасниками торгів, а також єдність їх інтересів, зокрема, щодо отримання прибутку. Встановлені у справі обставини свідчать про те, що в процесі підготовки та участі у торгах 1-6 ПАТ «Запоріжтрансформатор» та ПАТ «Запорізький завод надпотужних трансформаторів» діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, внаслідок чого конкуренцію між ними було усунуто, тобто учасники торгів не забезпечували між собою добросовісну конкуренцію шляхом надання найбільш економічно вигідної пропозиції. Погодження поведінки при формуванні цінових пропозицій учасниками зазначених торгів призвело до заміни конкуренції на координацію поведінки суб’єктів господарювання, що в свою чергу мало наслідком спотворення результатів торгів. Фактично замовник обирав кращу цінову пропозицію серед двох учасників, які узгоджували свою поведінку в конкурсних процедурах. Так, ПАТ «Запорізький завод надпотужних трансформаторів», який протягом 2011-2013 років не здійснював виробництво трансформаторів, що були предметом закупівлі на торгах 1-6, виступав виключно як технічний учасник, що забезпечував перемогу на зазначених торгах ПАТ «Запоріжтрансформатор». |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| Новини конкуренції ЛЮТИЙ 2015 року |
| ||||||||||||
| КУ „ГУЛЯЙПІЛЬСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ” ЗАСТОСОВУВАЛА ЕКОНОМІЧНО НЕОБГРУНТОВАНІ ЦІНИ НА ПОСЛУГИ З МЕДИЧНОГО ОГЛЯДУ ГРОМАДЯН |
| ||||||||||||
| |
| ||||||||||||
| Адміністративна колегія територіального відділення оштрафувала комунальну установу „Гуляйпільська центральна районна лікарня” Гуляйпільської районної ради на 14 тисяч гривень за зловживання монопольним становищем.
| Дії комунальної установи „Гуляйпільська центральна районна лікарня” у вигляді встановлення економічно необґрунтованих цін на послугу з медичного огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів з видачею медичної довідки форми № 083 та на послугу з медичного огляду громадян для отримання дозволу (ліцензії) на об’єкт дозвільної системи з видачею медичної довідки форми № 127/о відділення визнало порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції. Плата за послуги з проведення обов’язкових медичних оглядів громадян стягується лікарнею відповідно до цін, зазначених в прейскуранті на медичні послуги, затвердженого наказом головного лікаря лікарні від 30.01.2012 № 57, відповідно до якого вартість кожної послуги становить 80,57 грн. (без ПДВ та вартості бланка). Відділенням встановлено, що лікарнею в калькуляціях для надання вищезазначених послуг безпідставно враховано витрати на заробітну плату медперсоналу та на проведення лабораторних обстежень, які не передбачені нормативними документами, та витрат загальногосподарського призначення, що призвело до встановлення економічно необґрунтованої ціни на ці послуги. Відділення зобов’язало лікарню припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом встановлення економічно обґрунтованих цін на зазначені послуги. |
| |||||||||||
| |
| ||||||||||||
| |||||||||||||
| | |||||||||||||
|
| відділення Антимонопольного комітету України |
| |||||||||||
| | |||||||||||||
| | | ||||||||||||
| ПРО ПРИЙОМ ГРОМАДЯН ТА ПРЯМІ ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ | ПРАЦЮЄ СУБ-САЙТ ВІДДІЛЕННЯ | ||||||||||||
| Керівництво Відділення проводить прийом громадян та особисто відповідає на телефонні звернення. Інформуємо, що у Відділенні щоденно з 8.00 до 17.00, а у п’ятницю – до 15.45, працює «гаряча» телефонна лінія за номером 061 224-61-65. |
| Бажаючі можуть відвідати його та ознайомитись з останніми новинами, перейшовши на головну сторінку сайту Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua та вибравши у рубриці «Територіальні відділення» Запорізьку область. | |||||||||||
| Діє пряма телефонна лінія. | Особистий прийом громадян проводять: | ||||||||||||
| Наша адреса: пр. Леніна, 164 , м. Запоріжжя, 69107 | | ||||||||||||