• A-
    A+

Дайджест травень 2014 року

Опубліковано 30 травня 2014 року о 11:40

5-99.jpgНовини конкуренції

ТРАВЕНЬ 2014 РОКУ

 

Інформаційно – довідковий листок

Запорізького обласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України

 

 

Голова Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Білий Олександр Миколайович підвів підсумки діяльності територіального відділення

у 1 кварталі 2014 року.

 

 

У першому кварталі 2014 року територіальним відділенням перевірено 4 суб’єкти господарювання, за результатами цих перевірок виявлені ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції та розпочато розгляд справ. Здійснено 51 захід з висвітлення діяльності відділення та пропаганди правових знань. Відділенням розглянуто 29 заяв суб’єктів господарювання, підприємців та громадян, за результатами їх розгляду розпочато 2 справи, 7 справ розпочато за власною ініціативою.

Протягом звітного періоду відділенням виявлено та припинено 15 порушень законодавства про захист економічної конкуренції та 4 дії, що мали їх ознаки. В тому числі 3 порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживань монопольним становищем, 9 порушень у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, 3 – інші порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Накладено штрафів на загальну суму - 186,000 тис. грн., сплачено штрафів та пені за прострочення сплати штрафу – 309,658 тис. грн. (внаслідок сплати штрафів, накладених в кінці 2013 року). Економічний ефект припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції склав 7 845,670 тис. грн.

У першому кварталі 2014 року територіальне відділення зосередило свою увагу на поновленні конкуренції на ринках послуг з вивезення твердих побутових відходів в м. Камянка-Дніпровська, смт. Комишуваха, м. Молочанськ, м. Вільнянськ, смт. Чернігівка, смт. Приазовське, м. Мелітополь, м. Бердянськ. Згідно з вимогами конкуренційного законодавства органи місцевого самоврядування зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Ринки вивезення твердих побутових відходів є потенційно конкурентними. Непроведення, всупереч вимогам чинного законодавства, конкурсу з визначення виконавця послуг із вивезення твердих побутових відходів спотворює конкуренцію на ринку. Надання права здійснювати вивезення побутових відходів без участі у конкурсі звільняє суб’єктів господарювання від потреби пропонувати для здобуття права на надання такої послуги кращі умови її надання, отримувати переваги над конкурентами завдяки власним досягненням а не завдяки дії зовнішніх факторів - впливу державних органів.

Крім того припинені порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринках ритуальних послуг, на ринках централізованого водопостачання та водовідведення, послуг по зберіганню тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках.

З метою забезпечення відкритості діяльності органів Комітету, врахування громадської думки з питань формування та реалізації конкурентної політики в області, забезпечення проведення роз’яснювальної роботи з основних питань діяльності відділенням проведені Дні відкритих дверей з питань захисту конкуренції в містах Василівці та Мелітополі Запорізької області. 

 

 

Новини конкуренції травень 2014 року

Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала комунальне підприємство „Дружелюбівський сількомунгосп” на 6 тисяч гривень за зловживання монопольним становищем на ринку централізованого водопостачання.

Дії комунального підприємства «Дружелюбівський сількомунгосп», які полягають у видачі споживачам послуг з централізованого водопостачання за відповідну плату технічних умов на встановлення водомірного приладу та у стягненні зі споживачів плати за реєстрацію лічильників води і опломбування місць встановлення лічильників води, відділення визнало порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції.

Чинним законодавством передбачено отримання замовником послуг з централізованого водопостачання тільки технічних умов на приєднання до систем централізованого водопостачання і тільки у визначених законодавством випадках: для забудови земельної ділянки, реконструкції об’єкта будівництва. Отримання технічних умов на встановлення водомірних приладів обліку споживачами послуги з централізованого водопостачання не передбачено. Для встановлення водолічильника обов’язковим є отримання споживачем вихідних даних та рекомендації щодо типу засобів обліку.

Враховуючи вищевикладене, КП «Дружелюбівський сількомунгосп» безпідставно стягувало плату за технічні умови на встановлення водомірного приладу зі споживачів послуг з централізованого водопостачання, чим ущемлялись інтереси цих споживачів.

За умов існування конкуренції на ринку централізованого водопостачання споживач мав би змогу відмовитись від оплати технічних умов на встановлення водомірного приладу і звернутись до іншого суб'єкта господарювання з метою отримання послуг в умовах дотримання вимог нормативних документів у сфері водопостачання. В даному випадку конкуренція на ринку відсутня і КП «Дружелюбівський сількомунгосп» має можливість встановлювати умови придбання споживачами послуг з водопостачання, зловживаючи монопольним становищем, зобов’язуючи споживача безпідставно оплачувати послуги з надання технічних умов на встановлення водомірного приладу водопостачання.

Згідно із законодавством у сфері питного водопостачання реєстрація лічильників води та пломбування місць приєднання лічильників води у споживачів входить в обов’язок підприємства водопровідно - каналізаційного господарства при наданні послуги з централізованого водопостачання. При цьому, чинним законодавством не передбачено опломбування та реєстрація засобів обліку за рахунок коштів споживача. Нормативними документами передбачено обов’язок споживача обладнати вузол обліку за свій рахунок і надати можливість виконавцю провести реєстрацію та опломбування приладу обліку води. За власні кошти споживач повинен виконувати повірку, ремонт та обслуговування засобів обліку, а не оплачувати роботи з опломбування та реєстрації цих засобів обліку.

Варто зазначити, що в тариф на централізоване водопостачання, затверджений рішенням Дружелюбівської сільської ради від 15.12.2011 № 26, підприємством в повному обсязі включено витрати на оплату праці контролера - касира, до функціональних обов’язків якого входить робота з реєстрації та опломбування лічильників води.

Враховуючи вищевикладене, КП «Дружелюбівський сількомунгосп» безпідставно стягує плату за реєстрацію лічильників води та пломбування місць приєднання лічильників води зі споживачів.

Відділення зобов’язало комунальне підприємство «Дружелюбівський сількомунгосп» припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом припинення стягнення плати за технічні умови на встановлення водомірних приладів водопостачання та шляхом припинення стягнення зі споживачів плати за роботи з опломбування місць встановлення лічильників води та реєстрації лічильників води.

 

Новини конкуренції травень 2014 року

Узгоджена поведінка часників торгів усуває конкуренцію

ТОВ „ПРОМНАФТА” І ТОВ „ТОРГОВИЙ ДІМ АЛЬПІНА” ВЧИНИЛИ АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ

Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ТОВ „Промнафта” (м. Запоріжжя) і ТОВ „Торговий дім Альпіна” (м. Запоріжжя) на 100 тисяч гривень кожного за спотворення результатів торгів.

ТОВ „Промнафта” і ТОВ „Торговий дім Альпіна” узгодили свої дії під час участі у двох процедурах відкритих торгів, проведених Управлінням каналів Північно-Рогачикської зрошувальної системи щодо закупівлі бензину А-76, бензину А-92, дизельного палива у квітні-травні 2012 року та у квітні – травні 2013 року.

Участь у процедурах конкурсних торгів зазначених учасників, які пов’язані відносинами контролю, та аналіз тендерної документації вказують на узгоджену поведінку ТОВ „Промнафта” та ТОВ „ТД Альпіна” під час підготовки до участі у торгах, що є усуненням конкуренції під час обирання переможця процедури закупівлі та призводить до спотворення конкурентного середовища при виборі замовником найбільш економічно вигідної пропозиції.

ТОВ „ТД Альпіна” було технічним учасником торгів для забезпечення перемоги в торгах ТОВ „Промнафта”, оскільки реально не могло виконати умови договорів про закупівлю товарів (щодо місця поставки товару) через відсутність АЗС у місці розташування замовника. При цьому, запропоновані ТОВ „ТД Альпіна” цінові пропозиції товару, який був предметом закупівлі на торгах у 2012 та у 2013 роках (по всіх позиціях товару), перевищували роздрібні ціни реалізації нафтопродуктів на АЗС ТОВ „ТД Альпіна” у період проведення торгів (на 0,35 грн./л – 0,85 грн./л в залежності від періоду та марки нафтопродуктів).

Зазначені обставини унеможливлюють конкуренцію між учасниками та створюють умови для визначення переможцем іншого учасника – ТОВ „Промнафта”. Таким чином, участь ТОВ „ТД Альпіна” у торгах у 2012 та у 2013 роках, що проводились замовником, лише створювало видимість конкуренції на зазначених торгах, якої фактично не було.

Узгодивши свої дії під час підготовки та участі у торгах ТОВ „Промнафта” та ТОВ „ТД Альпіна” замінили ризик, що породжує конкуренція, на координацію своєї поведінки. Така координація призвела до усунення між ними конкуренції під час проведення замовником торгів,” - зазначив голова Запорізького територіального відділення Олександр Білий.

ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА ЛІКАРНЯ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ ЗЛОВЖИВАЛА МОНОПОЛЬНИМ СТАНОВИЩЕМ

Запорізька міська державна лікарня ветеринарної медицини займає монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з ветеринарно-санітарної експертизи продуктів тваринного та рослинного походження на ринках в територіальних межах м. Запоріжжя, як така, що не має жодного конкурента.

Відділення довело, що лікарня у 2012 році встановлювала та застосовувала вартість послуги з проведення ветеринарно-санітарної експертизи яєць без дотримання вимог нормативно-правових актів, що призвело до стягнення зі споживачів на ринках завищеної вартості за послугу для партій від 360 шт. яєць і більше.

„Зазначені дії лікарні стали можливими за умов

відсутності конкуренції на ринку, оскільки встановлювати завищені ціни на свої послуги можуть дозволити собі лише ті суб’єкти господарювання, які мають можливість одноособово визначати умови обороту товарів на ринку,” - підкреслив голова Запорізького відділення Олександр Білий.

 

Новини конкуренції травень 2014 року

ВІДДІЛЕННЯ ЗОБОВ′ЯЗАЛО ТОВ „РЕМОНДІС-МЕЛІТОПОЛЬ” ТА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПРИПИНИТИ ПОРУШЕННЯ

Дії ТОВ „Ремондіс-Мелітополь”, які полягають у розрахунку, поданні на встановлення та застосуванні встановлених рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради від 25.12.2012 № 238 економічно необґрунтованих тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів, відділення визнало порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ТОВ „Ремондіс-Мелітополь” (м. Мелітополь) на 15 тисяч гривень за зловживання монопольним становищем.

Виконавчий комітет Мелітопольської міської ради, встановивши своїм рішенням тарифи на послугу з вивезення твердих побутових відходів у економічно необґрунтованому розмірі, створив умови для вчинення ТОВ „Ремондіс-Мелітополь” порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що заборонено статтею 17 Закону України „Про захист економічної конкуренції”.

Відділення зобов’язало припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції ТОВ „Ремондіс-Мелітополь” - шляхом здійснення розрахунків економічно обґрунтованих тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів та надання їх на затвердження виконавчому комітету Мелітопольської міської ради; виконавчий комітет Мелітопольської міської ради – шляхом встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів для товариства з обмеженою відповідальністю „Ремондіс-Мелітополь”.

„Завдяки монопольному становищу на ринку послуг з вивезення твердих побутових відходів в межах м. Мелітополя, товариство мало змогу стягувати зі споживачів економічно необґрунтовану плату за надану послугу, внаслідок чого споживачі сплачували кошти за послугу у розмірі, що перевищував її фактичну вартість. Такі дії товариства були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку,” - підкреслив голова Запорізького територіального відділення Олександр Білий.

 

5-99.jpg

Запорізьке обласне територіальне

відділення Антимонопольного комітету України

герб-україни_1.jpg

 

До відома

On-line

ПРО ПРИЙОМ ГРОМАДЯН ТА ПРЯМІ ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ

ПРАЦЮЄ СУБ-САЙТ ВІДДІЛЕННЯ

Керівництво Відділення проводить прийом громадян та особисто відповідає на телефонні звернення.

Інформуємо, що у Відділенні щоденно з 8.00 до 17.00, а у п’ятницю – до 15.45, працює «гаряча» телефонна лінія за номером 061 224-61-65.

 Бажаючі можуть відвідати його та ознайомитись з останніми новинами, перейшовши на головну сторінку сайту Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua та вибравши у рубриці «Територіальні відділення» Запорізьку область.

Діє пряма телефонна лінія.

На запитання громадян відповідають:

Білий Олександр Миколайович, голова відділення – щовівторка 10.00-11.00 за номером 061 224-62-80.

Балюра Ніна Леонідівна, заступник голови відділення – щопонеділка та щоп’ятниці 10.00-11.00 за номером 061 224-61-37.

Король Тамара Петрівна, начальник першого відділу досліджень та розслідувань – щосереди 10.00-11.00 за номером 061 239-03-76.

Базік Олександр Дмитрович, начальник другого відділу досліджень та розслідувань – щочетверга 10.00-11.00 за номером 061 239-03-24.

Особистий прийом громадян проводять:

 

Білий Олександр Миколайович, голова відділення – щовівторка 09.00-11.00 та щочетверга 15.00-17.00.

 

Балюра Ніна Леонідівна, заступник голови відділення – щосереди 15.00-17.00 та щоп’ятниці 10.00-12.00.

  

Наша адреса: пр. Леніна, 164 , м. Запоріжжя, 69107

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux