• A-
    A+

Інформаційний бюлетень за І квартал 2016 року

Опубліковано 14 квітня 2016 року о 12:30

29 лютого 2016 року територіальне відділення спільно з Кіровоградським обласним регіональним відділенням Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України провели День Конкуренції. В заході взяли участь приватні підприємці, фізичні та юридичні особи, представники підприємств малого та середнього бізнесу області. В.о. голови територіального відділення Кондратенко Л.В. проінформувала присутніх про основні нормативно-правові акти конкуренційного законодавства, про роботу територіального відділення в області.

 

 

 

Вищий господарський суд України підтвердив рішення територіального відділення АМКУ

 

Постановою Вищого господарського суду України від 23 лютого 2016 року по справі №912/1877/15 відмовлено в задоволенні позову дочірнього підприємства «Кіровоградтепло» товариства з обмеженою відповідальністю «Центр науково-технічних інновацій Української нафтогазової академії» про визнання недійсним рішення територіального відділення АМКУ від 26.03.2015 року № 6-р/к.

 

Зазначеним рішенням визнано, що дії ДП «КТ» ТОК «ЦНТІ УНГА», які полягають в укладенні зі споживачами договорів про надання послуг з централізованого опалення, що не відповідають типовому договору, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630, в частині звуження прав споживачів і обов’язків виконавця послуг, та суперечать вимогам пункту 3 частини 2 статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною 1 статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку надання послуг з централізованого опалення, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

 

За вчинення цих порушень на ДП «КТ» ТОК «ЦНТІ УНГА» було накладено штраф у розмірі 68 тис. грн.. та зобов’язано підприємство припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом внесення відповідних змін до договорів про надання послуг з централізованого опалення, з метою приведення їх до вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пункту 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ №630.

 

 

 

ВИПУСК №1

 

 

Недобросовісна конкуренція

 

Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) завершено розгляд справи відносно товариства з обмеженою відповідальністю «ДАЛОС» (м. Полтава) (надалі – Товариство).

 

Як встановило Відділення Товариство розповсюджувало на упаковці сухариків житніх позначення «холодець з хріном», «з беконом» та «сало+гірчиця», в той час, як відповідні інгредієнти у складі сухариків були відсутні.

 

Рішенням адміністративної колегії Відділення від 31.03.2016 року № 4-р/к дії Товариства визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, а саме: повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про споживчі властивості товару, зокрема внаслідок обраного способу її викладення, які можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) товарів цього суб’єкта господарювання.

За вищевказане порушення на Товариство накладено штраф у розмірі 10 000 (десять тисяч) гривень.

Крім того, Відділенням розглянуто заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Група компаній «АІС» (м. Київ) (надалі – Заявник) щодо, на думку Заявника, неправомірного використання фізичними особами-підприємцями Тюпою П.П. (надалі – ФОП Тюпа П.П.) та Єгоровим С.Д. (м. Кіровоград) (надалі – ФОП Єгоров С.Д.) знаків для товарів і послуг «GEELY» (мова оригіналу).

 

За результатами розгляду заяв розпорядженнями адміністративної колегії Відділення у зв’язку з наявністю в діях ФОП Тюпи П.П. та ФОП Єгорова С.Д. щодо неправомірного використання торговельної марки (знака для товарів і послуг) «GELLY» (мова оригіналу) ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 4 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді неправомірного використання торговельної марки (знака для товарів і послуг) без дозволу (згоди) суб’єкта господарювання, який раніше почав використовувати її або схоже на її позначення у господарській діяльності, що призвело чи може призвести до змішування з діяльністю цього суб’єкта господарювання, розпочато розгляди справ.

 

Наразі триває розслідування у справах.

 

Роздрібна торгівля скрапленим газом як моторним пальним

 

На виконання доручення Антимонопольного комітету України Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) завершено дослідження діяльності операторів, які діяли на регіональних товарних ринках роздрібної торгівлі скрапленим газом як моторного пального в межах Кіровоградській області.

За результатами дослідження встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЙЛСТРІМ» (м. Харків) (бренд «ANP») (надалі – ТОВ «ОЙЛСТРІМ») та товариство з обмеженою відповідальністю «БРУК-ОІЛ» (м. Харків) через автогазозаправочні станції, які розташовані в межах Добровеличківського району Кіровоградської області 12 разів одночасно підвищували роздрібні ціни на скраплений газ, який реалізовується в якості моторного пального, встановлювавши їх на однаковому рівні. При цьому, закупівельні ціни на скраплений газ, який реалізовується в якості моторного пального для ТОВ «ОЙЛСТРІМ» та ТОВ «БРУК-ОІЛ» були різними. (Продовження на сторінці 3).

 

 

ВИПУСК №1

 

Розпорядженням адміністративної колегії Відділення у зв’язку з наявністю в діях ТОВ «ОЙЛСТРІМ» та ТОВ «БРУК-ОІЛ» щодо одночасного підвищення роздрібних цін на скраплений газ, який реалізовується в якості моторного пального та встановлення при цьому їх на однаковому рівні ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та частиною 3 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом вчинення суб’єктами господарювання схожих дій на товарному ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом як моторним пальним, які можуть призвести до обмеження конкуренції у разі, якщо аналіз ситуації на ринку спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій, розпочато розгляд справи. (Продовження з 2 сторінки).

 

Крім того, на АГЗС ТОВ «ОЙЛСТРІМ», яка розташовані в Вільшанському, Новоархангельському, Устинівському районах Кіровоградської області та м. Новомиргороді Кіровоградської області Відділенням виявлено, що темпи росту роздрібних цін на скраплений газ, який реалізовується в якості моторного пального випереджали темпи росту закупівельних цін для ТОВ «ОЙЛСТРІМ».

Схожа ситуація спостерігалась на АГЗС приватного підприємства «УКРПАЛЕТСИСТЕМ» (с. Ушомир, Коростенський район, Житомирська обл.) (бренд «ANP») (надалі – Підприємство), яка розташована в смт. Павлиш Онуфріївського району Кіровоградської області.

Розпорядженнями адміністративної колегії Відділення у зв’язку з наявністю в діях Товариства та Підприємства ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною 1 та пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринках роздрібної торгівлі скрапленим газом як моторним пальним, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, що могло призвести до ущемлення інтересів споживачів, розпочато розгляди справ.

Наразі триває розслідування у справах.

 

 

Ринок розподілу природного газу

 

т Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України надано ВАТ «Кіровоградгаз» обов’язкові для розгляду рекомендації про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умовґ. що їм сприяють. шляхом вжиття заходів, направлених на приведення діяльності ВАТ «Кіровоградгаз» на ринку розподілу природного газу у відповідність з положеннями чинного законодавства , якими врегульовано діяльність операторів газорозподільних систем.

Так, редакція та тлумачення порядку визначення об’єму розподіленого побутовому споживачу і спожитого ним природного газу, у разі недоотримання товариством до 06 числа місяця, що настає за розрахунковим, показань лічильника споживача, яка розміщена на офіційному сайті ВАТ «Кіровоградгаз», є такою, що не відповідає положенням, передбаченим пунктом 5.5 Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2498 (Далі-Договір розподілу).

Такі дії можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які є незахищеними за відсутності ефективно функціонуючого ринкового механізму між учасниками ринку. Така поведінка була б неможливою за умов існування значної конкуренції на ринку.

Відповідно до наданих рекомендацій ВАТ «Кіровоградгаз» внесено зміни до офіційного сайту та приведено свою діяльність у відповідність до Типового договору. оргівля скрапленим газом як моторним пальним

 

ВИПУСК №1

 

 

Виконавчий комітет Кіровоградської міськради звинувачено у легітимації

порушення конкуренційного законодавства

 

Як встановило територіальне відділення Комітету виконком Кіровоградської міської ради у 2013 році погодив Інгульській шахті ДП Східний гірничо-збагачувальний комбінат» норму споживання питної води, яка і застосовувалася підприємством з квітня 2013 року для нарахування плати за послуги централізованого водопостачання, що не відповідала діючому законодавству України. такими діями виконком легітимував порушення законодавства про захист економічної конкуренції підприємства, яке нараховувало плату мешканцям мікрорайону Завадівка м. Кіровоград за послуги без урахування ступеню благоустрою житла, умов споживання води.

 

Виконавчий комітет зобов’язано припинити порушення у двомісячний строк.

 

 

 

Дослідження ринку послуг з організації роздрібної торгівлі

лікарськими засобами

 

 

На виконання доручення Антимонопольного комітету України від 03.04.2015 №13-09/222, Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – територіальне відділення) проведено дослідження регіонального ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами, яким було охоплено найбільш розгалужені в області структури.

 

Розглянувши матеріали дослідження регіонального ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами та подання відділу досліджень і розслідувань, адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України було прийнято розпорядження №39-рп/к від 15.09.2015, відповідно до якого розпочато справу №36-ВДР/09-15 у зв’язку з наявністю в діях ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» (м. Кіровоград) ознак порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами шляхом встановлення таких цін чи інших умов придбання та реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

 

За результатами дослідження у справі було встановлено, що ПАТ «Ліки Кіровоградщини», ПП ПВФ «Ацинус», ПП «Акцесоріус» та ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» - є групою суб’єктів господарювання, кожен з яких за результатами господарської діяльності за 2014 рік та за I квартал 2015 року займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами в межах Добровеличківської ЦРЛ із сукупною часткою, що перевищує 70 відсотків.

 

Дослідженням було встановлено, що в січні 2015 року ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» були підвищені ціни на деякі види лікарських засобів, що реалізовувались через аптечний пункт №4 Аптеки №1, який знаходиться в приміщенні терапевтичного відділення Добровеличківської центральної районної лікарні, шляхом проведення дооцінки роздрібних цін. (Продовження на сторінці 5).

 

 

 

ВИПУСК №1

 

 

 

Підтвердженням проведеної дооцінки роздрібних цін на лікарські засоби у зазначеному аптечному пункті був наданий Товариством акт про переоцінку роздрібних цін лікарських засобів за № 4, датований 21 січня 2015 року. (Продовження з 4 сторінки).

 

Порядок проведення дооцінки залишків товарно-матеріальних цінностей врегульовано на даний час спільним наказом Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 31.05.1993 №37-20/248/07-104 «Порядок проведення дооцінки залишків товарно-матеріальних цінностей» (із змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 червня 1993 за №69 (надалі – Порядок), нормами якого повинні дотримуватись підприємства і організації усіх форм власності.

 

Проте, дооцінка залишків товарно-матеріальних цінностей була проведена Товариством в порушення вимог вищезазначеного Порядку, що, як наслідок, призвело до невиправданого підвищення цін на деякі види лікарських засобів, що реалізовувались через аптечний пункт №4 Аптеки №1, який знаходиться в приміщенні терапевтичного відділення Добровеличківської ЦРЛ.

 

Таким чином, дії Товариства, які полягають у невиправданому підвищенні ціни на деякі види лікарських засобів, що реалізовувались через аптечний пункт №4 Аптеки №1, який знаходиться в приміщенні терапевтичного відділення Добровеличківської центральної районної лікарні, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1, пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами в територіальних межах Добровеличківської ЦРЛ шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, і що могло призвести до ущемлення інтересів споживачів.

 

У зв'язку з чим, рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 04 лютого 2016 року №1-р/к було визнано дії ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП», які полягають у невиправданому підвищенні ціни на деякі види лікарських засобів, що реалізовувались через аптечний пункт №4 Аптеки №1, який знаходиться в приміщенні терапевтичного відділення Добровеличківської центральної районної лікарні, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1, пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами в територіальних межах Добровеличківської ЦРЛ шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, і що могло призвести до ущемлення інтересів споживачів.

 

За вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» було притягнуто до фінансової відповідальності.

 

Факт вчинення законодавства про захист економічної конкуренції ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» визнано, вжито заходи до унеможливлення порушення в подальшій діяльності.

 

 

 

 

ВИПУСК №1

 

 

 

 

 

Завершив роботу V Форум України з питань конкуренції, який проходив за сприяння Антимонопольного комітету України та Фонду розвитку конкуренції.

 

Від Кіровоградщини участь у Форумі взяли Голова адвокатського об’єднання «Рада» (м. Кіровоград), кандидат юридичних наук Марчинський Володимир Георгійович, Голова громадської організації «Гроза» (м. Світловодськ Кіровоградської області) Павловська Людмила Олександрівна та Голова Кіровоградської обласної міжгалузевої спілки захисту інтересів аграрників Тарасов Сергій Дмитрович.

 

Однією з головних тем Форуму став економічний аналіз у конкурентному правозастосуванні. Зокрема, учасники активно обговорювали питання економічного аналізу в конкурентному правозастосуванні країн, реформування українського енергетичного сектору задля впровадження європейських стандартів у вітчизняні галузі економіки.

 

Представники зарубіжних країн розповіли про досвід у застосуванні економічного аналізу на ринках траспорту, електро-, водопостачання, водовідведення, телекомунікацій. На Форумі було озвучено становище та проблемні питання на ринку електроенергетики і умови конкуренції на ньому.

Голова Антимонопольного комітету України Ю. Терентьєв подякував присутнім за участь та зазначив, що ключовим елементом у прийнятті рішень Комітетом є налагодження системи якісного економічного аналізу, впровадження економічних алгоритмів у правозастосуванні.

 

 

 

 

 

 

 

ВИПУСК №1

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux