• A-
    A+

Конкуренція на Кіровоградщині

Опубліковано 01 лютого 2016 року о 17:10

 

 

Про результати наданих Рекомендацій про припинення ПП ПВФ «Ацинус», ПП «Лікарня Святого Луки», ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» та ТОВ «Степ-фарм» дій на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції

На виконання доручення Антимонопольного комітету України від 03.04.2015 №13- 09/222, Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) проведено дослідження регіонального ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами (надалі – Ринок).

Проведеним дослідженням було встановлено, що трьома аптечними мережами, а саме ПП ПВФ «Ацинус» (м. Кіровоград) та ПП «Лікарня Святого Луки» (м. Кіровоград) та ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» (м. Кіровоград) рівень торгівельних надбавок встановлюється окремо по кожному аптечному закладу, що входить до аптечної мережі, в залежності від місця розташування аптечного закладу, попиту на окремі види лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Зазначені аптечні мережі мають ознаки суб’єктів господарювання, що займають монопольне становище на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами та виробами медичного призначення в територіальних межах окремих лікувальних закладів.

Зазначеними суб’єктами господарювання здійснюється закупівля лікарських засобів та виробів медичного призначення централізовано для всіх аптечних закладів, що входять до аптечних мереж, внутрішнього госпрозрахунку ними не запроваджено.

За таких умов, дії ПП ПВФ «Ацинус», ПП «Лікарня Святого Луки» та ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП», які полягають у встановленні різного рівня роздрібних торгівельних надбавок на лікарські засоби та вироби медичного призначення по аптечних закладах, що входять до зазначених аптечних мереж, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, пунктами 1 та 2 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін, які неможливо було б встановити за умов значної конкуренції на ринку, та шляхом застосування різних цін до рівнозначних угод із покупцями без об’єктивно виправданих на те причин.

У зв’язку з цим, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України вищезазначеним аптечним мережам надані обов’язкові до розгляду рекомендації щодо припинення дій, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, шляхом: .(Продовження на сторінці 2)

 

 

 

ВИПУСК №4

 

- встановлення в аптечних закладах мереж таких цін реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення, які б існували за умови значної конкуренції на ринку надання послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами та виробами медичного призначення;

- застосування однакових цін до рівнозначних угод із покупцями. (Продовження з 1 сторінки).

 

Рекомендації ПП ПВФ «Ацинус», ПП «Лікарня Святого Луки» та ТОВ «АПТЕКАР-ГРУП» виконано, про що повідомлено територіальне відділення листами від 30.10.2015 №390, від 30.10.2015 №180 та від 24.12.2015 №156/15 відповідно.

Крім того, 14 серпня 2015 року до Відділення звернулась громадянка Поповкіна Г.П. (вул. Дзержинського, 143, кв. 43, м. Новоукраїнка, Кіровоградська обл.) по питанню правомірності встановлення ТОВ «Степ-фарм» різних роздрібних цін на один і той же лікарський засіб «Евказолін» (спрей назальний) в мережі аптек та аптечних пунктів міста Новоукраїнка, які належать Товариству.

 

Дослідженням було встановлено, що дії ТОВ «Степ-фарм»», що полягають у встановленні роздрібної ціни на лікарський засіб «Евказолін» (спрей назальний, виробник - ПАТ «Фармак», м. Київ, Україна), який реалізується через аптеку № 4, розташовану за адресою вул. Кірова, 17 на вищому рівні, ніж в аптеці №6, розташованій за адресою вул. Курчатова, 9, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, пунктом 2 частиною 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами та виробами медичного призначення в територіальних межах міста Новоукраїнка, шляхом застосування різних цін до рівнозначних угод із покупцями без об’єктивно виправданих на те причин.

У зв’язку з цим, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, ТОВ «Степ-фарм» надані обов’язкові до розгляду рекомендації щодо припинення дій, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, шляхом застосування однакових цін до рівнозначних угод із покупцями.

Рекомендації ТОВ «Степ-фарм» виконано, про що повідомлено територіальне відділення листом від 09.09.2015 №41.

 

ЗА ЗЛОВЖИВАННЯ МОНОПОЛЬНИМ (ДОМІНУЮЧИМ) СТАНОВИЩЕМ ОШТРАФОВАНО КП "КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ПО ОБСЛУГОВУВАННЮ НАСЕЛЕННЯ"

ПРИ ДОЛИНСЬКІЙ МІСЬКІЙ РАДІ

Рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України дії  комунального  підприємства «Координаційний центр по обслуговуванню населення» при Долинській міській раді (код ЄДРПОУ 33006271, вул. Нова, буд. 80-а, м. Долинська, Кіровоградська область, 28500) (надаліПідприємство), які полягають у нездійсненні перерахунків споживачам за невідповідність складу і властивостей питної (холодної) води державному стандарту на питну воду та вимогам санітарного законодавства, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на  ринку централізованого водопостачання, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умови існування значної конкуренції на ринку.(Продовження на 3 сторінці).

 

 

 

ВИПУСК №4

 

 

За вчинення порушення на Підприємство накладено штраф у розмірі 16 620 (шістнадцять тисяч шістсот двадцять) грн. Разом з тим, рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України зобов’язано Підприємство припинити вищевказане порушення законодавства про захист економічної конкуренції та усунути його наслідки, про що повідомити Кіровоградське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України у двомісячний строк.(Продовження з 2 сторінки).

 

ЗА ЗЛОВЖИВАННЯ МОНОПОЛЬНИМ (ДОМІНУЮЧИМ) СТАНОВИЩЕМ ОШТРАФОВАНО ДП "СХІДНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ"

Рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визнано дії  державного підприємства «Східний гірничо-збагачувальний комбінат», яке діє в особі Інгульської шахти, щодо застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання згідно рішення органу місцевого самоврядування, яке не набуло чинності, з недотриманням положень частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», частини 5 статті 59  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого водопостачання, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були  б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. За вчинення порушення на Підприємство накладено штраф у розмірі 10 000 (десять тисяч) грн. Та визнано дії Підприємства щодо застосування необґрунтованої норми споживання питної води, без дотримання вимог розділу 5 Порядку розроблення та затвердження нормативів питного водопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1107, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим  пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого водопостачання, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були  б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. За вчинення порушення на Підприємство накладено штраф у розмірі 37 280  (тридцять сім тисяч двісті вісімдесят) грн.  

Разом з тим, рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Підприємство зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом нарахування споживачам плати за послуги з централізованого водопостачання з урахуванням норм споживання води, сформованими відповідно до чинного законодавства про що повідомити територіальне відділення у двомісячний строк.

Недобросовісна конкуренція

 

Підприємство об’єднання громадян (релігійної організації, профспілки) «фірма Ласка», громадської організації «Асоціація підтримки вітчизняного товаровиробника» (м. Кіровоград) (надалі – Підприємство) розмістило на упаковках морозива пломбір «МАНЮНЯМ» вагою 70 г (надалі – Морозиво) інформацію про акцію «LASKA смакуй та подорожуй» (мова оригіналу) (надалі – Акція), яка проводилась з 01.05.2015 року по 30.09.2015 року, без зазначення на упаковці строків її проведення. При цьому, здійснювало реалізацію Морозива після закінчення строків акції.

За повідомленням Підприємства метою розміщення на упаковці Морозива позначення «Акція» є проведення рекламного заходу з метою ознайомити споживача з новим видом продукції та спонукати придбати новий продукт. .(Продовження на 4 сторінці).

 

 

ВИПУСК №4

За повідомленням Підприємства метою розміщення на упаковці Морозива позначення «Акція» є проведення рекламного заходу з метою ознайомити споживача з новим видом продукції та спонукати придбати новий продукт. .(Продовження з 3 сторінки).

Строк проведення акції з 01.05.2015 року по 30.09.2015 року. Бажаючим взяти участь в акції необхідно було надіслати 5 (п’ять) обгорток Морозива на адресу Підприємства і вони гарантовано отримували обкладинку для паспорту, а наприкінці, після надходження всіх листів, що надійшли на адресу Підприємства, відбувався розіграш трьох путівок до різних країн світу. Інформація про проведення акції доводилась до споживачів на сайті Підприємства. Рекламних акцій стосовно повідомлення про проведення акції Підприємством не здійснювалось

Акція проводилась відповідно до наказу «Про проведення маркетингових заходів» директора Товариства від 15.04.2015 року № 15/05/2015-ОД (надалі – Наказ).

В пункті 1 Наказу зазначено: «Відділу маркетингу розробити та провести відповідні маркетингові заходи, що сприятимуть ознайомленню споживача з асортиментом продукції ПОГ «АПВТ «ФІРМА ЛАСКА».

В пункті 2 Наказу зазначено: «Провести акцію «LASKA смакуй та подорожуй» та розмістити умови проведення акції на сайті ПОГ «АПВТ «ФІРМА ЛАСКА».

Отже, після закінчення терміну дії акції доступними місцями для інформування споживачів про те, що акція діяла у період з 01.05.2015 року по 30.09.2015 року та не була продовжена, був сайт Підприємства.

За певних умов споживач не завжди може звернутися до сайту з метою отримання детальної інформації про строки та умови акції, що обумовлене, зокрема, відсутністю можливостей для доступу до мережі Інтернет.

Оскільки термін дії акції був розміщений лише на сайті Підприємства, тому відсутність інформації про термін дії акції на упаковці Морозива може скласти у споживачів враження про те, що придбавши Морозиво з позначенням на упаковці «Акція», вони мають можливість взяти участь у акції та виграти приз у будь-який час, що може вплинути на їх наміри щодо придбання акційного товару Підприємства.

Як повідомило Підприємство виробництво Морозива закінчилось 14.07.2015 року.

При цьому, на упаковці Морозива зазначено: «Строк придатності від дати виробництва за температури зберігання: мінус (18+2)оС – 10 міс.; мінус (24+2)оС – 12 міс.».

Зважаючи на те, що термін придатності Морозива, яке брало участь в акції, становить 10-12 місяців, акційний товар міг реалізовуватися в роздрібних мережах після 30.09.2015 року (дата закінчення терміну дії Акції). Це свідчить про те, що Підприємство свідомо допускало, що продукт із заохочуючим до придбання написом буде реалізовуватись після закінчення терміну проведення акції, при тому, що пересічний споживач не буде обізнаний про закінчення терміну акції до придбання продукту.

За повідомленням Підприємства станом на 30.09.2015 року залишки Морозива становили 3 482 шт. на суму 13 537,55 грн. з ПДВ.

При цьому, Підприємство повідомило, що реалізувало у жовтні 2015 року Морозива у кількості 3 482 шт. на суму 13 537,55 грн. з ПДВ.

Таким чином, неповна інформація про проведення акції Підприємством, яка проводилась з 01.05.2015 року по 30.09.2015 року, без зазначення строків її проведення на упаковці Морозива доводилась до невизначеного кола осіб після строків її проведення.

Така поведінка Підприємства на ринку реалізації морозива є недобросовісною у відношенні як до споживачів, так і до його конкурентів.

Отже, конкуренти Підприємства, які добросовісно ставляться до чинного законодавства при проведені акцій, можуть втратити невизначене коло споживачів внаслідок неправомірних дій Підприємства, тобто Підприємство може посилити свою конкурентну позицію та отримати(Продовження на 5 сторінці).

 

 

ВИПУСК №4

неправомірні переваги у конкуренції не завдяки власним досягненням, що є однією із ознак економічної конкуренції, а шляхом поширення неповних відомостей внаслідок обраного способу їх викладення. (Продовження з 4 сторінки).

На подання з попередніми висновками у справі Підприємство надало пояснення, в яких зазначило, що знищило всі залишки упаковки Морозива та здійснює повернення Морозива на Підприємство з торгової мережі, що підтверджується копією журналу-ордеру, яку надало Підприємство.

Рішенням адміністративної колегії Відділення дії Підприємства щодо розміщення інформації про акцію «LASKA смакуй та подорожуй» (мова оригіналу) на упаковках морозива «Манюням», яка проводилась з 01.05.2015 року по 30.09.2015 року, без зазначення на упаковці строків її проведення, визнано порушенням, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення суб’єктом господарювання, через іншу особу, невизначеному колу осіб неповних відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів, що могло вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товару цього суб’єкта господарювання.

За вказане порушення на Підприємство накладено штраф у розмірі 13 500 (тринадцять тисяч п’ятсот) гривень.

 

Вчинення антиконкурентних узгоджених дій

 

Адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України накладено штраф на МПП «Тарон» і ТОВ «Єлисаветградавтодор» на загальну суму 136 тис. грн. за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що призвели до спотворення результатів торгів

29 грудня 2015 року рішенням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції визнано дії МПП «Тарон» та ТОВ «Єлисаветградавтодор» під час участі у відкритих торгах на закупівлю робіт по об’єкту «Капітальний ремонт приміщень, в якому буде розміщено Кіровоградське обласне бюро судовомедичної експертизи у м. Кіровоград», які були проведені 23.08.2013 року Управлінням капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації.

В ході дослідження матеріалів справи було виявлено наявність однакових помилок та спільних особливостей в оформленні комерційних пропозицій.

Так, конверти, в яких учасниками надані пропозиції конкурсних торгів, однаково оформлені, та містять однакові помилки:

-  в найменуванні і місцезнаходженні Замовника між словами «управління», «капітального», «будівництва» витримано однакові інтервали;

-  вказано пл. Дворцова, 32/29, замість вул. Дворцова, 32/29, вказаного в оголошенні про проведення відкритих торгів;

-  вказано один і той же номер телефону – 35-18-19, замість номера телефону 35-18-20, зазначеного в оголошенні;

назва предмета закупівлі викладена як «ДОКУМЕНТАЦІЯ КОНКУРСНИХ ТОРГІВ «КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ПРИМІЩЕНЬ, В ЯКОМУ БУДЕ РОЗМІЩЕНО КІРОВОГРАДСЬКЕ ОБЛАСНЕ БЮРО СУДОВО - МЕДИЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ У м. КІРОВОГРАДІ», замість «Капітальний ремонт приміщень, в якому буде розміщено Кіровоградське обласне бюро судовомедичної експертизи у міровоград», як зазначено в оголошенні; (Продовження на 6 сторінці).

 

 

ВИПУСК №4

 

маркування конвертів викладено як «НЕ ВІДКРИВАТИ ДО 23.08.2013 РОКУ, ДО 14:00 ГОД.» замість «Не відкривати до _______ (зазначаються дата та час розкриття пропозицій конкурсних торгів)». (Продовження з 5 сторінки).

 

- реєстрі документів виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вказано як «виписка з єдиного державного реєстру».

 

До пропозицій конкурсних торгів Учасниками надані оптичні носії інформації типу CD-R (без можливості перезапису інформації): МПП «Тарон» фірми VIDEX, серійний номер LH8102RB26191072 D1 (далі – Диск 1), ТОВ «Єлисаветградавтодор» фірми Verbatim, серійний номер 233202В2185809 НS1104 (далі – Диск 2), тип файлу «IMD».

 

Аналізом властивостей файлів, збережених на вказаних оптичних носіях Учасників, встановлено, що файли на Диск 1 мають розмір –2,24 МБ, дата створення 23.09.2013 року о 12:46:02, на Диск 2 мають розмір –2,25 МБ, дата створення 26.09.2013 року о 13:45:30, аналогічними є дата та час їх зміни та відкриття. Також файли на Диск 1 та Диск 2 мали одне місце їх збереження (путь к папке) – «G:\», власника – «Все».

 

Наведені показники властивостей файлів свідчать про підготовку цих документів на одному комп’ютері та про те, що розрахунок ціни пропозиції конкурсних торгів МПП «Тарон» і ТОВ «Єлисаветградавтодор» не могли бути надані в складі пропозиції в електронному вигляді на дату подання пропозицій конкурсних торгів – 23.08.2013 року.

Виявленні особливості в оформленні конкурсної документації дали підстави вважати, що між Учасниками процедури закупівлі відбувся обмін інформацією з метою забезпечення одному з Учасників перемоги в тендері, чим були усунуті змагальність та конкуренція між ними.

 

 

 

 

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux