• A-
    A+

НАДАНО РЕКОМЕНДАЦІЇ МІСЬКІЙ РАДІ МІСТА КРОПИВНИЦЬКОГО

Опубліковано 21 листопада 2019 року о 17:44

Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) розглянуто заяву Інтернет Асоціації України (м. Київ) (далі – Заявник або ІнАУ) про ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях міської ради м. Кропивницького щодо не встановлення розміру плати за доступ до об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності.

За повідомленням Заявника, у зв’язку з тим, що міською радою м. Кропивницького не встановлено розміри плати за доступ до об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності, оператори, провайдери телекомунікацій позбавлені можливості у законному доступі до інфраструктури м. Кропивницького з метою розташування технічних засобів телекомунікацій, внаслідок чого порушуються їх права та законні інтереси, а також інтереси населення в отриманні інформації та вибору постачальника телекомунікаційних послуг, дотримання принципів конкуренції.

У ході розгляду заяви виконавчий комітет міської ради м. Кропивницького повідомив, що нормативно-правові акти щодо забезпечення доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності м. Кропивницького міською радою м. Кропивницького не приймались. Плата за доступ до об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності м. Кропивницького не встановлювалась.

Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, станом на 13.11.2019 кількість операторів, провайдерів телекомунікацій, які здійснюють діяльність на ринку телекомунікаційних послуг в межах м. Кропивницького становить 349 одиниць.

Діяльність щодо доступу до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі регулюється Законами України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», «Про телекомунікації» та іншими нормативно-правовими актами.

Верховною Радою України 07.02.2017 було прийнято, а з 04.06.2017 набув чинності Закон України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон), який визначає правові, економічні та організаційні засади забезпечення доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, встановлює повноваження органів державної влади, органів місцевого самоврядування, визначає права та обов’язки осіб, які беруть участь у таких господарських відносинах.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» Правила надання доступу встановлюють загальний порядок здійснення доступу до інфраструктури відповідного об’єкта доступу.

Правила надання доступу затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням відповідних державних органів згідно з повноваженнями, встановленими цим Законом.

Кабінет Міністрів України та центральні органи виконавчої влади затвердили нормативно-правові акти необхідні для повної реалізації Закону.

Відповідно до частини третьої статті 31 Закону України «Про телекомунікації» доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі здійснюється оператором або провайдером телекомунікацій відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

Згідно із пунктом 57 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

Відповідно до частини сьомої Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» рекомендовано органам місцевого самоврядування  у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону привести свої рішення у відповідність із цим Законом.

Закон було опубліковано в газеті Верховної Ради України «Голос України» 04.03.2017.

Отже, бездіяльність міської ради м. Кропивницького, яка полягає у не встановлені розміру плати за доступ до об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності, містить ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, що можуть призвести до недопущення конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг.

За результатами розгляду заяви ІнАУ, адміністративною колегією Відділення міській раді м. Кропивницького (ідентифікаційний код юридичної особи 26241020, адреса: вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький) надано рекомендації про вжиття заходів щодо припинення бездіяльності, яка полягає у не встановлені розміру плати за доступ до об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності та містить ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, що можуть призвести до недопущення конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux