Адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами проведеної планової перевірки внесені ПрАТ «Кіровоградобленерго» обов’язкові для розгляду рекомендації про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції , усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють.
Так, проведена віділенням планова перевірка показала, що ПрАТ «Кіровоградобленерго»:
1. Під час укладення договорів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) мережами висуває постачальникам електричної енергії за нерегульованим тарифом (далі- ПНТ) додаткові умови, не передбачені Положеннями Порядку доступу постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом до місцевих (локальних) електричних мереж, затвердженого постановою НКРЕ від 29.10.2010 № 1421 (далі- Порядок доступу), що може містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 2 статті 50, пунктом 7 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку передачі (розподілу) електричної енергії власними місцевими локальними електромережами на території здійснення ліцензованої діяльності в територіальних межах Кіровоградської області, та які полягають у створенні перешкод доступу ПНТ на ринок з розподілу (передачі) електричної енергії місцевими (локальними) електромережами.
2. Під час надання технічних умов замовникам нестандартного приєднання, в окремих випадках, надає перевагу лічильникам обліку електричної енергії типу – НІК, не зазначаючи, при цьому, інформації щодо можливості встановлення інших аналогічних типів лічильників, окрім рекомендованих, що може призводити до порушень прав замовників приєднання, оскільки такі дії обмежують їх права за ціновими критеріями при виборі засобу обліку електричної енергії і розробці проектної документації виконавцем, та можуть призводити до створення перешкод при прийнятті в експлуатацію електроустановок замовника відповідними службами ПрАТ «Кіровоградобленерго».
Крім цього, такі дії можуть призводити до дискримінації виробників інших типів лічильників, що проявляється, перш за все, у опосередкованому створенні перешкод доступу чи усуненні з ринку окремих продавців засобів обліку електричної енергії.
Вищеозначені дії ПрАТ «Кіровоградобенерго» можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених:
- пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку надання послуг з підготовки технічних умов та проектів договорів на приєднання об’єктів замовників до місцевих (локальних) електричних мереж в межах території Кіровоградської області, на яких розташовані електричні мережі, що належать Товариству, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів (замовників приєднання), які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;
- пунктом 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку передачі (розподілу) електричної енергії власними місцевими (локальними) електромережами, в тому числі виконанні робіт, пов’язаних із приєднанням електроустановок замовників до електричних мереж, на території здійснення ліцензованої діяльності в територіальних межах Кіровоградської області, та які полягають у створенні перешкод доступу на ринок продавців засобів обліку електричної енергії.
Рекомендовано ПрАТ «Кіровоградобленерго»:
1. Запровадити внутрішній документ по Товариству (наказ, регламент) для керівництва та використання в роботі працівниками, що задіяні у відносинах з ПНТ при укладенні з останніми договорів на передачу електричної енергії, та безпосередньо, при наданні послуг з передачі електричної енергії її постачальникам відповідно до діючого Порядку.
2. Привести відносини з замовниками приєднання, в частині підготовки та видачі технічних умов щодо інженерного забезпечення об’єкта будівництва, у відповідність до вимог законодавства України про захист економічної конкуренції.