Відповідно до пункту 55 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Світловодською міською радою протягом 2015-2016р.р. та І півріччя 2017р. не проводились конкурси на визначення суб’єкта господарювання виконавцем послуг з вивезення рідких побутових відходів, та відсутні відповідні договори з суб’єктами господарювання, що не відповідає положенням пункту «е» частини першої статті 16, статті 35-1 Закону «Про відходи», абзацу першого пункту 6 Порядку проведення конкурсу.
Відтак, бездіяльність Світловодської міської ради упродовж цього періоду могла призвести до недопущення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення рідких побутових відходів через не проведення конкурсів на ці послуги.
Таким чином, з боку Світловодської міської ради були відсутні дії, які б сприяли створенню та розвитку конкурентного середовища на ринку послуг з вивезення побутових відходів на території міста Світловодськ.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи місцевого самоврядування зобов’язані сприяти розвитку конкуренції.
Тобто, діючим законодавством передбачено проведення органами місцевого самоврядування конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення, у тому числі рідких побутових відходів. Тільки за умов конкурсного відбору можна було б визначити суб’єкта, який забезпечив би споживачам найкращі умови надання і отримання цієї послуги.
Світловодській міській раді рекомендовано здійснити заходи щодо припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом проведення конкурсу на визначення суб’єкта господарювання виконавцем послуг з вивезення твердих та рідких побутових відходів на території м. Світловодськ.