Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визнала дії Мелітопольської міської ради Запорізької області, які полягали у встановленні рішенням від 24.04.2014 № 4/1 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна комунальної власності Мелітопольської міської ради Запорізької області та втрату чинності рішення 21 Мелітопольської Ради VI скликання від 30.03.2012 № 3/1» меншого розміру орендної ставки за використання нерухомого комунального майна для комунальних підприємств, у порівнянні з їх конкурентами.
Рішення від 24.04.2014 № 4/1 передбачає, що розмір орендної ставки за використання нерухомого майна залежить від того, який вид діяльності буде проводитись у орендованому приміщенні.
Проте, згідно з додатком 2 до рішення для комунальних підприємств незалежно від цільового використання майна, встановлено орендну ставку 1% до вартості нерухомого майна, визначеної експертним шляхом.
Для інших суб’єктів господарювання, що є конкурентами комунальним підприємствам на товарних ринках м. Мелітополя, орендна ставка становить більше ніж 1% (від 5% до 40% в залежності від цільового використання приміщення).
Менша ставка орендної плати зменшує витрати комунальних підприємств, пов’язані з наданням послуг, у порівнянні з іншими суб’єктами господарювання, які надають такі ж самі послуги. Тобто, при здійсненні суб’єктами господарювання своєї діяльності на певному ринку, одні з них можуть отримувати додаткові, кращі порівняно із загальними умовами можливості для господарювання.
Відділення зобов’язало Мелітопольську міську раду Запорізької області припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції.