• A-
    A+

Світловодській міській раді Кіровоградської області надані обов'язкові до розгляду рекомендації

Опубліковано 11 травня 2017 року о 10:50

Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України за дорученням Антимонопольного комітету України від 30.01.2017 №13-01/27, проведено дослідження регіонального ринку реалізації товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах (далі – ТС) з питань, пов’язаних з дотриманням органами місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції під час оформлення паспорта прив’язки тимчасової споруди, що є підставою для розміщення замовником тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, яким, зокрема, була охвачена Світловодська міська рада.

За результатами аналізу зібраних в ході дослідження матеріалів встановлено наступне.

На території міста Світловодськ повноваження органів місцевого самоврядування здійснюються Світловодською міською радою та її виконавчим комітетом.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розміщення ТС для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

На виконання зазначеної норми закону, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України від 21.10.2011 № 244, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1330/20068, затверджений Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі – Порядок розміщення ТС).

Пунктом 1.1. Порядку розміщення ТС визначено, що механізм розміщення ТС для провадження підприємницької діяльності визначається цим порядком.

Пунктом 2.1. Порядку розміщення ТС визначено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.

Відповідно до положень Порядку розміщення ТС, право прийняття рішень на відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТСразі її наявності) будівельним нормам, та щодо оформлення паспортів прив`язок ТС, подовження їх строку дії чи їх анулювання покладені виключно на відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, а у разі відсутності такого органу – на орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю.

Отже, у розумінні Порядку розміщення ТС, відділ архітектури та містобудування апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради (далі – Відділ) є відповідним органом з питань містобудування та архітектури, який має розглядати питання, пов’язані з оформленням паспорта прив’язки тимчасової споруди, що є підставою для розміщення замовником тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.

За наданою Світловодською міською радою інформацією (лист від 22.02.2017 №01-10/48/2) встановлено, що розміщення ТС для провадження на території міста Світловодськ підприємницької діяльності здійснюється відповідно до «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ», затвердженого рішенням Світловодської міської ради від 25.09.2012 №582.

Тобто, Світловодською міською радою розроблений та затверджений вищезазначеним рішенням власний «Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ», деякі положення якого, як показав аналіз, не відповідають вимогам Порядку розміщення ТС.

Зокрема, пунктом 2.6. Порядку розміщення ТС врегульовано питання щодо переліку документів, які замовник повинен надати до заяви при зверненні до органу з питань містобудування та архітектури для оформлення паспорта прив’язки ТС.

Так, для оформлення паспорта прив’язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої додає:

- схему розміщення ТС;

- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб’єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;

- схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб’єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів України»;

- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

Проте, Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ, затвердженим рішенням Світловодської міської ради від 25.09.2012 №582, вищезазначений перелік документів доповнено ще однією вимогою, відповідно до якої замовник повинен надати договір користування місцем (на розміщення ТС за наявністю), що перебуває в комунальній (державній) власності, що не передбачено пунктом 2.6. Порядку розміщення ТС, чим для замовників створені додаткові бар’єри для оформлення паспорта прив’язки ТС.

Для отримання відповідних роз’яснень та конкретизації деяких положень Порядку розміщення ТС, Антимонопольний комітет України з відповідним листом звернувся до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України (даліМінрегіонбуд), яке листом від 12.04.2017 №7/14-3939 надало відповідь про те, що Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України від 21.10.2011 № 244 є обов’язковим для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами та зазначило, що чинним законодавством не передбачено розроблення та затвердження альтернативних порядків розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Отже, дії Відділу, як виконавчого органу Світловодської міської ради, уповноваженого розглядати відповідно до чинного законодавства питання, пов’язані з оформленням паспорта прив’язки тимчасової споруди, у вигляді витребування у замовника переліку документів, які останній повинен надати до заяви при зверненні до органу з питань містобудування та архітектури для оформлення паспорта прив’язки ТС, які не передбачені пунктом 2.6. Порядку розміщення ТС, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які можуть призвести до спотворення конкуренції.

Вчиненню порушення законодавства про захист економічної конкуренції Відділом, як виконавчим органом Світловодської міської ради, уповноваженим відповідно до чинного законодавства розглядати питання, пов’язані з оформленням паспорта прив’язки тимчасової споруди, сприяє прийнятий Світловодською міською радою Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ, затверджений рішенням Світловодської міської ради від 25.09.2012 №582.

Відтак, Світловодською міською радою з прийняттям власного «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ», затвердженого рішенням Світловодської міської ради від 25.09.2012 №582, для відділу архітектури та містобудування апарату виконавчого комітету Світловодської міської ради - виконавчого органу Світловодської міської ради, уповноваженого розглядати питання, пов’язані з оформленням паспорта прив’язки тимчасової споруди - створені умови для вчинення останнім порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 У зв’язку з цим, адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надані Світловодській міській раді обов’язкові до розгляду рекомендації, якими останній рекомендовано:

1. Припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, шляхом скасування рішення Світловодської міської ради від 25.09.2012 №582 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Світловодськ».

2. При розгляді питань, пов’язаних з оформленням паспорта прив’язки тимчасової споруди, керуватись «Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України від 21.10.2011 №244.

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux