Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України зобов’язала Запорізьку міську раду привести „Положення про порядок плати за тимчасове користування місцем розміщення рекламних засобів, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. Запоріжжя”, затвердженого рішенням ради від 24.12.2012 № 79, у відповідність до вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
За результатами розгляду спільної заяви декількох підприємств міста в діях Запорізької міської ради, які полягають у затвердженні рішенням від 24.12.2012 № 79 „Положення про порядок плати за тимчасове користування місцем розміщення рекламних засобів, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. Запоріжжя”, вимогами якого суб’єктів господарювання, які діють на ринку розповсюдження зовнішньої реклами, зобов’язано здійснювати обов’язкові щомісячні платежі за розміщення рекламних засобів на рахунок комунального підприємства „Запорізьке міське інвестиційне агентство” (далі – КП „ЗМІА”), яке є конкурентом цим суб’єктам господарювання, було виявлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції та розглянута справа.
Внаслідок зобов’язання міськрадою розповсюджувачів реклами укладати з КП „ЗМІА” договір та перераховувати на його рахунок кошти за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, які перебувають в комунальній власності м. Запоріжжя, КП „ЗМІА” отримало доступ до безвідсоткових фінансових ресурсів.
Крім того, зазначеним Положенням КП „ЗМІА” звільнено від зобов’язань щодо сплати обов’язкових щомісячних платежів за місця розміщення рекламних засобів, які перебувають в комунальній власності м. Запоріжжя, що надає йому переваги у конкуренції. Тобто, за допомогою зовнішніх чинників (рішення міськради), а не завдяки власним досягненням, КП „ЗМІА” має додаткове джерело економії коштів, які в подальшому воно має можливість спрямувати на розвиток своєї діяльності на ринку розповсюдження зовнішньої реклами.
„За таких умов дія конкурентних механізмів спотворюється, а суб’єкт господарювання втрачає мотивацію до змагання на ринку, до зменшення витрат, оновлення асортименту товарів (послуг), підвищення якості продукції (послуг) тощо,” - наголосив голова Запорізького територіального відділення Олександр Білий.