Під час здійснення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринку послуг з централізованого водопостачання, Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України виявило, що КП «Кривбасводоканал» надавало послуги з централізованого питного водопостачання 21 суб’єкту господарювання (придбавають питну воду з метою її подальшої реалізації кінцевим споживачам на території окремих територіальних громад Апостолівського, Криворізького, Софіївського та Широківського районів Дніпропетровської області) на основі однотипних договорів, які містять певні положення, що можуть мати неоднозначне тлумачення. Так, зокрема, у Договорах чітко не визначено, що саме сторони повинні вважати «фіксацією факту вручення рахунку на оплату спожитих послуг» та яким чином рахунки надаються власне споживачу.
Така невизначеність зумовлювала різні підходи у визначенні строків виникнення заборгованості за спожиті послуги, відповідно, застосування санкцій за несплату у вигляді обмеження водопостачання, відповідно ставила споживачів у залежність від суб’єктивних чинників, що могло призводити до значного дисбалансу договірних прав і обов’язків на шкоду споживача, та як наслідок - до ущемлення інтересів, як суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері централізованого водопостачання так і кінцевих споживачів (у тому числі населення).
Відділення 21.03.2023 р. надало обов’язкові для розгляду рекомендації КП «Кривбасводоканал». Зокрема, рекомендувало привести у відповідність до вимог законодавства умови договорів із суб’єктами господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері централізованого водопостачання (ліцензіати, що придбавають питну воду з метою її подальшої реалізації споживачам), у частині умов припинення/обмеження централізованого питного водопостачання у зв’язку із недотриманням Споживачем строків оплати послуг.
За результатом розгляду рекомендації КП «Кривбасводоканал» повідомило про внесення необхідних змін до діючих договорів.