Кіровоградським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України на виконання доручення Антимонопольного комітету України від 03.04.2015 №13-09/222 проведено дослідження регіонального ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами в частині організації забезпечення в місті Кіровограді хворих на цукровий та нецукровий діабет препаратами інсулінів та засобами їх введення на умовах їх безоплатного відпуску за рецептами лікарів.
Встановлено, що забезпечення в м. Кіровограді хворих на цукровий та нецукровий діабет препаратами інсулінів та засобами їх введення на умовах їх безоплатного відпуску за рецептами лікарів здійснюється комунальними лікувально-профілактичними закладами комунальної власності міста Кіровограда, зокрема, «Дитячою міською поліклінікою №1» (м. Кіровоград).
Для забезпечення препаратами інсулінів хворих на цукровий та нецукровий діабет жителів м. Кіровограда, зазначеним лікувальним закладом міста визначено єдиний аптечний заклад – комунальне підприємство «Кіровоградфармація» - із застосуванням механізму обрання - усні переговори, що суперечить вимогам пунктів 6 та 7 Порядку використання у 2015 році цільових видатків на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет, які передаються з обласного бюджету районним та міським (міст обласного значення) бюджетам за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету (надалі – Порядок), затвердженого розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 13 березня 2015 року №100-р «Про розподіл цільових видатків на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет у 2015 році», відповідно до яких (пунктів) заклади охорони здоров’я повинні були визначати аптечні заклади, в яких хворі на цукровий та нецукровий діабет будуть отримувати препарати інсулінів на умовах їх безоплатного відпуску за рецептами лікарів – на конкурсній основі за критеріями, визначеними пунктом 6 Порядку.
За таких обставин, дії «Дитячої міської поліклініки №1» (м. Кіровоград), які полягають в обранні комунального підприємства «Кіровоградфармація», в якому хворі на цукровий та нецукровий діабет м. Кіровограда отримували в 2015 році препарати інсулінів за рецептами лікарів не на умовах відбору, всупереч вимогам пунктів 6 та 7 Порядку використання у 2015 році цільових видатків на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет, які передаються з обласного бюджету районним та міським (міст обласного значення) бюджетам за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого абзацом 7 частини 2 статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді надання органом адміністративно-господарського управління окремому суб’єкту господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до обмеження конкуренції.
У зв’язку з цим, адміністративною колегією Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надані «Дитячій міській поліклініці №1» (м. Кіровоград) обов’язкові для розгляду рекомендації щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, та вжити заходи щодо унеможливлення їх в подальшому.