В ході здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції суб’єктами господарювання на ринку виробництва морозива працівниками Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) в магазині «Файномаркет» № 123 (м. Кропивницький) виявлено реалізацію морозива «Советский пломбир» (мова оригіналу) вагою 70 г (надалі – Морозиво), виробником якого є підприємство об’єднання громадян (релігійної організації, профспілки) «фірма Ласка», громадської організації «Асоціація підтримки вітчизняного товаровиробника» (м. Кіровоград) (надалі – Підприємство).
За результатами аналізу зовнішнього оформлення упаковки Морозива, в якій реалізується Морозиво, встановлено, що посередині упаковки розміщено назву продукту «Советский пломбир» (мова оригіналу), торгівельну марку «Laska» та написи: «морозиво у вафельному стакані, 70 г» та «- СМАКУЙ ТА – Подорожуй www. laska.ua», з лівої сторони – інформацію про замовника, виробників, їх адреси та потужностей виробництва, назву імпортера в Російську Федерацію, строк придатності від дати виробництва, позначки «без ГМО» та «ISO 9001-2009», штрих-код та напис: «Акція! умови дивись на сайті E-mail: office@laska.ua; office@lasunka.com, trade@lasunka.com www. laska.ua, з правої – назву продукту, ДСТУ, згідно якого Морозиво виробляється, масова частка молочного жиру в Морозиві, його склад, харчова (поживна) цінність на 100 г продукту, енергетична цінність (калорійність) на 100 г продукту та маса нетто – 70 г.
При цьому, на упаковці Морозива зазначено, що Підприємство виробляє Морозиво по Національному стандарту України (ДСТУ 4733:2007), в той час, як радянський пломбір виготовлявся по ГОСТу 117-41.
Таким чином, розміщена на упаковці Морозива інформація про споживчі властивості продукту є неправдивою.
Отже, розміщення на упаковках Морозива неправдивої інформації може вводити споживачів в оману щодо складу цього продукту та створювати у них враження про певні споживчі властивості продукту, спонукаючи споживачів до його придбання.
Пересічний споживач, побачивши на упаковці Морозива позначення «Советский пломбир» (мова оригіналу) може сприйняти його як свідчення того, що Морозиво, виробником якого є Підприємство, виготовлено за радянською рецептурою, яка значно відрізняється від української, що могло поставити Підприємство у більш вигідне становище у порівнянні з конкурентами, які дотримуються вимог чинного законодавства України, оскільки здатне привернути увагу споживача і виступає додатковим стимулом до придбання цього продукту.
Отже, Підприємство може посилити свою конкурентну позицію та отримати неправомірні переваги у конкуренції не завдяки власним досягненням, що є однією із ознак економічної конкуренції, а шляхом поширення неправдивих відомостей.
Таким чином, дії Підприємства щодо розміщення на упаковках морозива позначення «Советский пломбир» (мова оригіналу), в той час, як зазначена продукція не виготовляється по ГОСТу 117-41, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, а саме: повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про споживчі властивості товару, зокрема внаслідок обраного способу її викладення, які можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) товарів цього суб’єкта господарювання.
Враховуючи наведене, з метою недопущення в подальшому дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі пункту 10 частини 5 статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Підприємству припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умови, що їм сприяють шляхом припинення використання упаковок для морозива «Советский пломбир»; знищення упаковок для морозива «Советский пломбир» (у разі їх наявності), а у разі подальшої реалізації морозива з назвою «Советский пломбир» нанести поряд з його назвою інформацію про те, що даний продукт виготовляється не за радянською рецептурою.