В ході здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції суб’єктами господарювання на ринку виробництва морозива працівниками Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) в роздрібній мережі м. Кропивницький виявлено реалізацію морозива «Пломбір Бєлорусії» (мова оригіналу) вагою 90 г (надалі – Морозиво), виробником якого є підприємство об’єднання громадян (релігійної організації, профспілки) «фірма Ласка», громадської організації «Асоціація підтримки вітчизняного товаровиробника» (м. Кіровоград) (надалі – Підприємство).
За результатами аналізу зовнішнього оформлення упаковок Морозива 90 та 600 г, в яких реалізується Морозиво, встановлено, що посередині упаковок розміщено назву продукту «Пломбір Бєлорусії» (мова оригіналу), торгівельну марку «Laska» та написи: «виготовлено з вершкового масла» та «морозиво без рослинних жирів», а також його вагу, з лівої сторони – інформацію про замовника, виробників, їх адреси та потужностей виробництва, строк придатності від дати виробництва, позначки «без ГМО» та «ISO 9001-2009», штрих-код та напис: «СМАКУЙ ТА ПОДОРОЖУЙ www.laska.ua», з правої – назву продукту, ДСТУ, згідно якого Морозиво виробляється, його склад, харчова (поживна) цінність на 100 г продукту, енергетична цінність (калорійність) на 100 г продукту та маса нетто.
При цьому, Підприємство виробляє Морозиво по Національному стандарту України (ДСТУ 4733:2007), в той час, як на упаковках Морозива 90 та 600 г зазначено «Пломбір Бєлорусії» (мова оригіналу)
Таким чином, розміщена на упаковці Морозива інформація про споживчі властивості продукту є неправдивою.
Отже, розміщення на упаковках Морозива неправдивої інформації може вводити споживачів в оману щодо складу цього продукту та створювати у них враження про певні споживчі властивості продукту, спонукаючи споживачів до його придбання.
Таким чином, дії Підприємства щодо розміщення на упаковках морозива позначення «Пломбір Бєлорусії» (мова оригіналу), в той час, як зазначена продукція не виготовляється за білоруською рецептурою, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, а саме: повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про споживчі властивості товару, зокрема внаслідок обраного способу її викладення, які можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) товарів цього суб’єкта господарювання.
Враховуючи наведене, з метою недопущення в подальшому дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі пункту 10 частини 5 статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Підприємству припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунути причини виникнення цих порушень і умови, що їм сприяють шляхом припинення використання упаковок для морозива «Пломбір Бєлорусії»; знищення упаковок для морозива «Пломбір Бєлорусії» (у разі їх наявності), а у разі подальшої реалізації морозива з назвою «Пломбір Бєлорусії» нанести поряд з його назвою інформацію про те, що даний продукт виготовляється не за білорускою рецептурою.