• A-
    A+

СОКОЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

Опубліковано 20 серпня 2015 року о 18:07

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

КІРОВОГРАДСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

 

20.08.2015 м. Кіровоград № 30-р/к

 

Справа № 27 - ВДР/07-15

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

 

Адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши подання відділу досліджень і розслідувань та матеріали справи № 27 - ВДР/07-15 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції виконавчим комітетом Соколівської сільської ради -,

В С Т А Н О В И Л А :

Справа порушена розпорядженням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 29-рп/к від 23.07.2015р. за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях виконавчого комітету Соколівської сільської ради, передбаченого пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції житлово-комунальним підприємством «Надія».

За результатами проведеного дослідження у справі встановлено наступне.

Виконавчий комітет Соколівської сільської ради (вул. Шевченка,23, с. Соколівське, Кіровоградський р-н, Кіровоградська обл., 27641, код ЄДРПОУ 04364905) є органом місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог підпункту 2 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», орган місцевого самоврядування має повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Пунктом 1 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг віднесено, зокрема встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

 

Засновником комунального підприємства «Надія» (вул. Шевченка,23, с. Соколівське, Кіровоградський р-н, Кіровоградська обл., код ЄДРПОУ 32294018) (далі – КП «Надія» або Підприємство) є Соколівська сільська рада.

До територіального відділення надійшло звернення прокуратури Кіровоградського району Кіровоградської області від 04.02.2014 №03-89-12 за скаргою гр. Тороус О.А. (вул. Гагаріна, 37, с. Соколівське, Кіровоградський р-н, Кіровоградська область) стосовно необґрунтованого (на думку скаржниці) підвищення тарифів на послуги з водопостачання, які нараховує до сплати КП «Надія».

За результатами розгляду скарги, вбачаючи в діях КП «Надія» ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого водопостачання, які можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, що були б неможливими за умови існування значної конкуренції на ринку, розпорядженням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 14-рп/к від 27.03.2014р. розпочато розгляд справи № 14-ВДР/03-14.

Дослідженням у справі № 14-ВДР/03-14 встановлено наступне.

КП «Надія» є юридичною особою та суб’єктом господарювання у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

КП «Надія» за результатами діяльності протягом 2012р. - 25.04.2014р. займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з централізованого водопостачання в територіальних межах с. Соколівське та с. Черняхівка Кіровоградського району Кіровоградської області (в межах діючих мереж) з часткою 100 відсотків, з 25.04.2014р. - в територіальних межах с. Черняхівка Кіровоградського району Кіровоградської області (в межах діючих мереж) з часткою 100 відсотків. Становище Підприємства на цьому ринку є сталим і не змінилося у поточному періоді 2014 р.

Проведеним аналізом наданих Підприємством матеріалів щодо формування та застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання встановлено, що рішеннями виконавчого комітету Соколівської сільської ради від 31 травня 2012р. №86 «Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення» було встановлено тарифи на послуги з централізованого водопостачання, які не мають належного економічного обґрунтування.

На вимогу територіального відділення від 30.04.2014р. №01-12/657 щодо включення до планового прибутку при формуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання складової для здійснення відповідних інвестицій, КП «Надія» листом від 15.05.2014р. №47 повідомило, що «… інвестиційної програми щодо планового прибутку КП «Надія» не існує» (мова оригіналу).

Тобто, Підприємством при формуванні тарифів на послуги централізованого водопостачання для усіх категорій споживачів, в частині включення до тарифів суми планового прибутку, не дотримано вимог пунктів 18, 19 та 20 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011р. №869 (далі-Порядок).

Згідно Порядку, до тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення включається планований прибуток.

Планований прибуток визначається як сума коштів, що перевищує суму повної планованої собівартості і спрямовується на здійснення необхідних інвестицій, погашення основної суми запозичень та/або інвестування за рахунок власного капіталу в необоротні матеріальні та нематеріальні активи для провадження ліцензованої діяльності, забезпечення необхідного рівня прибутковості капіталу власників (нарахування дивідендів), відрахування до резервного капіталу та нарахування податку на прибуток.

Планування складової частини зазначеного прибутку, що передбачається для здійснення необхідних інвестицій для провадження ліцензованої діяльності, провадиться відповідно до інвестиційної програми ліцензіата, затвердженої згідно з його установчими документами і погодженої в установленому уповноваженими органами порядку.

Схвалена уповноваженими органами інвестиційна програма повинна містити планований обсяг використання коштів для здійснення необхідних інвестицій із зазначенням об'єктів і пооб'єктних обсягів інвестування (включаючи придбання та встановлення будинкових приладів обліку води), джерел фінансування та графіка здійснення інвестиційних заходів на планований період чи більш тривалий строк (з окремим визначенням показників планованого періоду) з відповідними техніко-економічними розрахунками та обґрунтуваннями, що підтверджують їх доцільність і ефективність.

Складова частина планованого прибутку, що спрямовується на погашення основної суми запозичень, використаних для забезпечення провадження ліцензованої діяльності, визначається лише за тими запозиченнями (договорами), цільове використання яких узгоджено з уповноваженими органами та відсотки за користування якими враховані у складі планованих фінансових витрат.

За результатами розгляду справи №14 - ВДР/03-14, розпочатої відносно КП «Надія», адміністративною колегією територіального відділення прийнято рішення від 14.08.2014р. за №60-р/к (далі- Рішення), згідно якого:

- дії КП «Надія» щодо формування та застосування економічно необґрунтованих тарифів на послуги централізованого водопостачання, затверджених рішенням виконавчого комітету Соколівської сільської ради №86 від 31.05.2012р. «Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення», визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з централізованого водопостачання шляхом вчинення таких дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку (п.6 рішення);

- зобов’язано КП «Надія» усунути порушення, зазначене у пункті 6 рішення, шляхом формування економічно обґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водопостачання.

Відтак, дії виконавчого комітету Соколівської сільської ради щодо затвердження рішенням від 31.05.2012р. №86 «Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення» тарифів на послуги з централізованого водопостачання, які не мають належного економічного обґрунтування, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушень законодавства про захист економічної конкуренції КП «Надія».

КП «Надія» листом від 27.07.2015р. №68 надано копію рішення виконавчого комітету Соколівської сільської ради від 14 липня 2015 року №45 «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання» та матеріали щодо формування зазначених тарифів, в яких враховано зобов’язання у справі №14 - ВДР/03-14 щодо економічного обґрунтування тарифів.

Отже, виконавчим комітетом Соколівської сільської ради усунуто порушення щодо затвердження економічно необґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водопостачання рішенням від 31.05.2012р. №86.

На подання з попередніми висновками надіслане територіальним відділенням листом від 03.08.2015р. №01-12/1089 виконавчим комітетом Соколівської сільської ради відповідь не надано.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 12 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 і 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3(2) і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 (із змінами), пунктом 29 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, -

 

П О С Т А Н О В И Л А :

1. Визнати дії виконавчого комітету Соколівської сільської ради (вул. Шевченка,23, с. Соколівське, Кіровоградський р-н, Кіровоградська обл., 27641, код ЄДРПОУ 04364905) щодо затвердження рішенням від 31.05.2012р. №86 «Про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення» тарифів на послуги з централізованого водопостачання, які не мають належного економічного обґрунтування, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушень законодавства про захист економічної конкуренції КП «Надія».

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання. Цей строк не може бути відновлено.

 

Голова адміністративної колегії –

в.о. голови територіального відділення А. Пастушенко

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux