Запорізьке відділення АМКУ нагадує про правила чесної конкуренції на ринку
Цього року Запорізьке обласне відділення АМКУ за порушення законодавства оштрафувало або посприяло виявленню порушень на підприємствах (не тільки на території Запорізької області) приблизно на 1 млн 200 тис. грн.
Так, найбільшу штрафну санкцію в 1 млн грн отримало підприємство «САН ІнБев УКРАЇНА» наприкінці березня цього року за недобросовісну конкуренцію на ринку виробництва пива у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
Публічне акціонерне товариство «САН ІнБев Україна» повідомило на етикетці невизначеному колу осіб неповні відомості про акцію «Лови хвилю свіжості». Обраний спосіб викладу міг вплинути на наміри споживачів щодо придбання акційного пива Чеzz після закінчення терміну дії цієї акції.
Черговий випадок порушення законодавства був зафіксований на початку червня. Адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ВАТ «Дніпропетровський комбінат харчових концентратів» (м. Дніпропетровськ) на 68 тис. грн за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
Дії ВАТ «Дніпропетровський комбінат харчових концентратів» укладалися у використанні з жовтня 2010 року по червень 2012 року на лицьовій стороні упаковки пластівців у назві продукту «Кукурудзяні пластівці полуниця з вершками» позначення «з вершками», в той час як вершки в складі продукту відсутні.
Матеріалами справи встановлено, що товариством у виробництві кукурудзяних пластівців використовуються вершки рослинного походження зарубіжного виробництва. Використання в назві продукту «Кукурудзяні пластівці полуниця з вершками» позначення «з вершками» могло зацікавити споживачів підвищеними корисними властивостями продукту завдяки наявності в ньому такого натурального інгредієнта, як вершки. Тобто споживач міг помилково придбати кукурудзяні пластівці з рафінованим затверділим кокосовим маслом, вважаючи, що придбав кукурудзяні пластівці з вершками. Крім того, вершки, в традиційному уявленні українського споживача, - це продукт молочного походження, а не отриманий з рослинних жирів, тому використання графічного зображення глечика з рідиною білого кольору на лицьовій і зворотній сторонах упаковки продукту є підсилює фактором, який також може створити у споживачів невірне уявлення про наявність у продукті додаткового натурального інгредієнта - молочних вершків, а не їх замінників.
- Такими діями товариство посилює свою конкурентну позицію на ринку продуктів з зерна для сніданків не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивої інформації щодо споживчих властивостей продукту з назвою «Кукурудзяні пластівці полуниця з вершками» внаслідок обраного способу її викладу, що може створити для суспільства неправомірні переваги порівняно з конкурентами, що діють на відповідному ринку і дотримують вимоги законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Недобросовісна конкуренція завдає шкоди однаковою мірою як споживачам, так і конкуренції на ринку. Ідеальне положення на ринку - це коли продавці рекламують і продають свої товари так, щоб споживач мав можливість об'єктивно їх оцінити. На жаль, це не завжди так. Товариство визнало та припинило порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції до прийняття рішення по справі, - зазначив голова територіального відділення Олександр Білий.
У травні цього року адміністративна колегія Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала на 15 тис. грн ТОВ «Роджерс» (м. Запоріжжя) за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
Дії ТОВ «Роджерс» полягали в розміщенні з жовтня 2012 до лютого 2013 року на фасаді аптек «Формула здоров'я» за адресою: м. Запоріжжя, вул. Космічна, 120, пр. Леніна, 149, вул. Героїв Сталінграда, 30 рекламних засобів з неповною інформацією «ЗНИЖКИ!». При цьому на рекламних засобах відсутні відомості про перелік лікарських засобів і виробів медичного призначення, кола споживачів, на яких поширюються зазначені на рекламних засобах знижки.
Тобто інформація на рекламних засобах створювала у споживачів враження, що в аптеках «Формула здоров'я», розташованих за вищевказаними адресами, здійснюється реалізація лікарських засобів і виробів медичного призначення із знижкою кожному покупцю.
- ТОВ «Роджерс», поширюючи неповну інформацію про особливості надання знижки на лікарські засоби шляхом розміщення її на рекламних засобах на фасаді аптек «Формула здоров'я», могло отримувати неправомірні переваги у конкуренції, посилюючи свою конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неповних відомостей про особливості реалізації товару зі знижкою. Товариство визнало та припинило порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, - підкреслив голова Запорізького територіального відділення Олександр Білий.