
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
КІРОВОГРАДСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РІШЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
Про порушення законодавства про захист
економічної конкуренції
Адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши подання відділу досліджень і розслідувань та матеріали справи № 24 - ВДР/07-15 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції виконавчим комітетом Новомиргородської міської ради -,
В С Т А Н О В И Л А :
Справа порушена розпорядженням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 26-рп/к від 14.07.2015р. за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях виконавчого комітету Новомиргородської міської ради, передбаченого пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції комунальним підприємством «Новомиргородські муніципальні інженерні мережі».
За результатами проведеного дослідження у справі встановлено наступне.
Виконавчий комітет Новомиргородської міської ради (вул. Леніна, 227/7, м. Новомиргород, Кіровоградська обл., 26001, код ЄДРПОУ 04055104) є органом місцевого самоврядування.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», орган місцевого самоврядування має повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Засновником комунального підприємства «Новомиргородські муніципальні інженерні мережі» (вул. Толстого, 27, м. Новомиргород, Кіровоградська обл., ідентифікаційний код 37738410) (далі – КП НМІМ, або Підприємство) є Новомиргородська міська рада. Підприємство створено та визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій рішенням сьомої сесії Новомиргородської міської ради шостого скликання від 30 березня 2011р. за №133 «Про створення комунального підприємства».
Згідно Довідки АБ №584142 з ЄДРПОУ КП НМІМ є юридичною особою. Одним з видів діяльності Підприємства є надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Відповідно до виписки з державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців КП НМІМ внесено до реєстру 31 травня 2011р.
Отже, КП НМІМ є юридичною особою, та в розумінні ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» є суб’єктом господарювання.
КП НМІМ за результатами діяльності за 2014 рік займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в територіальних межах зони обслуговування житлових будинків і прибудинкових територій м. Новомиргород Кіровоградської обл., закріплених за Підприємством, з часткою 100 відсотків. Становище Підприємства на цьому ринку є сталим і не змінилося у 2015 році.
До територіального відділення надійшло звернення Прокуратури Новомиргородського району Кіровоградської області (вх. №70/01-22 від 17.11.2014р.) щодо розгляду заяви гр. Ренчинської Н.М. (вул. Карла Лібкнехта, 4, кв. 71, м. Новомиргород, Кіровоградська обл.) на дії КП НМІМ щодо передчасного введення в дію тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, та не доведення до споживачів інформації (при зміні тарифів) про перелік та вартість послуг та структури тарифів.
Розпорядженням адміністративної колегії Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 04.02.2015р. №2-рп/к розпочато розгляд справи №02-ВДР/02-15 у зв’язку за наявністю в діях КП НМІМ ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій шляхом вчинення таких дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Проведеним дослідженням наданих КП НМІМ матеріалів щодо затверджених тарифів на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлено, що рішенням виконавчого комітету Новомиргородської міської ради від 25 вересня 2014 р. №748 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП НМІМ» було затверджено економічно необґрунтовані тарифи на вказані послуги для КП НМІМ.
При формуванні тарифів для населення та інших споживачів по кожному будинку окремо Підприємством не було визначено тариф по кожному з видів робіт (окремо по кожному будинку). Рішенням від 25 вересня 2014 р. №748 було затверджено тарифи по кожному будинку окремо без зазначення переліку робіт та їх вартості (окремо по кожному будинку).
Вказані дії Підприємства щодо формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які були затверджені Рішенням від 25 вересня 2014 р. №748, не відповідають вимогам Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011р. № 869, згідно якого: тариф на вказані послуги формується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку.
Отже, споживачі послуг не обізнані щодо переліку та вартості робіт, які надаються Підприємством мешканцям окремого будинку.
Також, при формуванні вартості окремих видів робіт, що увійшли до послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, КП НМІМ не дотримано вимог Норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудинкових територій, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25 грудня 2013р. № 603, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2014 р. за № 151/24928 (далі – Норми часу та матеріально-технічних ресурсів).
При розрахунку вартості робіт з прибирання прибудинкових територій Підприємством не зроблено розрахунок еквівалентної площі прибирання прибудинкової території по кожному будинку окремо та не враховано навантаження на одного двірника згідно Норм часу та матеріально-технічних ресурсів.
При розрахунку вартості робіт з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення Підприємством не зроблено розрахунок навантаження на одного слюсаря-сантехника згідно Норм часу та матеріально-технічних ресурсів.
За результатами розгляду справи №02-ВДР/02-15, розпочатої відносно КП НМІМ адміністративною колегією територіального відділення прийнято рішення від 30.06.2015р. за №25-р/к, пунктом 2 якого дії КП НМІМ щодо формування та застосування економічно необґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що не відповідає вимогам Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011р. № 869, та вимогам Норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудинкових територій, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25 грудня 2013р. №603, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умови існування значної конкуренції на ринку.
Відтак, дії виконавчого комітету Новомиргородської міської ради щодо затвердження рішенням від 25 вересня 2014 р. №748 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП НМІМ» економічно необґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для КП НМІМ, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушень законодавства про захист економічної конкуренції КП НМІМ.
На подання з попередніми висновками надіслане територіальним відділенням листом від 17.07.2015р. №01-12/1035 виконавчим комітетом Новомиргородської міської ради відповідь не надано.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 12 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 і 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3(2) і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 (із змінами), пунктом 29 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, -
П О С Т А Н О В И Л А :
1. Визнати дії виконавчого комітету Новомиргородської міської ради (вул. Леніна, 227/7, м. Новомиргород, Кіровоградська обл., 26001, код ЄДРПОУ 04055104) щодо затвердження рішенням від 25 вересня 2014р. №748 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП НМІМ» економічно необґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для комунального підприємства «Новомиргородські муніципальні інженерні мережі», порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушень законодавства про захист економічної конкуренції комунальним підприємством «Новомиргородські муніципальні інженерні мережі».
2.Зобов’язати виконавчий комітет Новомиргородської міської ради (вул. Леніна, 227/7, м. Новомиргород, Кіровоградська обл., 26001, код ЄДРПОУ 04055104) припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, визначене в пункті 1 цього Рішення, та вжити заходи щодо усунення наслідків порушення, про що повідомити територіальне відділення до 1 листопада 2015 року.
Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання. Цей строк не може бути відновлено.
Голова адміністративної колегії –
в.о. голови територіального відділення Л. Кондратенко